Tijd voor omdenken!
Het wordt nu tijd om na te denken over een nieuwe werkelijkheid en economie was de boodschap van Mark Rutte vanavond (07-4-2020). Precies daar is zijn wij als Landgoed Het Rheins al een tijdje mee bezig om dit vorm te geven, omdat wij eigenlijk al voelden aankomen dat straks naar de lockdown alles niet meer hetzelfde zou worden.
Inmiddels hebben wij de eerste mooie contouren van plan over de nieuwe 1.5 meter (horeca) economie al staan. Daarnaast hebben we het e.a. al in gang gezet met praktische en digitale oplossingen om zodoende straks na de lockdown gelijk aan de slag te kunnen.
Nu bent u zeker zeer nieuwsgierig welke oplossingen wij gaan gebruiken en deze wil ik daarom graag met u delen, omdat ik hoop dat wij u als gast straks zo snel mogelijk weer willen verwelkomen en om collega horecaondernemers te inspireren om weer gaan doen waar hij goed in is en dat is ondernemen!
Toen wij aan ons plan begonnen hebben wij eerst een aantal kernwaarden genoteerd die bij een horecabedrijf horen. Belangrijkste waarden (en dit geld voor elk horecabedrijf) waren gastvrijheid, service, aandacht voor de gast en beleving. Op het eerste oog een lastige combinatie met een 1.5 meter economie.
Wij zijn met ons team vervolgens op zoek gegaan naar mogelijkheden die wij binnen onze panden en inrichting hebben, immers je moet afstand houden tussen gasten onderling maar ook afstand tussen je gasten en je medewerkers. De ‘ ouderwetse’ bediening en service aan tafel zou in deze nieuwe economie een lastig verhaal worden.
Horeca 3.0
Ons plan is (laten wij het maar horeca 3.0 noemen) een horeca product aan te bieden die lijkt op een ‘ La Place restaurant’ maar dan met meer persoonlijke digitale service en aandacht naar de gast. Hoe wij dit doen? Buiten ruime setting die het interieur binnen en buiten nodig heeft voor de 1.5 meter afstand is onze visie is dat wij ook gastvrijheid en beleving digitaal fysiek op onze locatie kunnen aanbieden aan de gast.
Door middel van digitaal bestellen en afrekenen, kunnen gasten hun eigen bestelling afhalen bij bars en afhaalpunten voor eten. Wanneer producten gereed zijn worden gasten automatisch opgeroepen middels een buzzmelding. Voor kinderen komt er digitaal vermaak.
Grootste uitdaging
Op zich een haalbaar praktisch doel, maar bij alle mogelijkheden die ik zojuist beschreef willen wij de kernwaarden gastvrijheid, service, aandacht voor de gast en beleving niet uit het oog verliezen. Dat wordt de grootste uitdaging en hieraan wordt nu hard over nagedacht.